Kontakt os venligst via reklamationsformularen, som du finder her eller under "Kontakt os" på vores kundeservicesider. Vedhæft 2-4 billeder af skaden og eventuelt beskadiget emballage, gerne taget fra forskellige vinkler. Beskriv feilen så detaljert som mulig, når du oppdaget den, og hvordan den oppstod (hvis du vet dette). Hvis din større/tungere vare blev leveret med synlige transportskader, læs mere her: Hvad gør jeg hvis min vare er transportskadet?
Kundeservice vender tilbage til dig så hurtigt som muligt med forslag til en løsning baseret på, hvad der er galt med varen. Mulige løsninger kan være prisnedsættelse, at du returnerer varen til os, ombytning af en del af varen/hele varen eller i enkelte tilfælde reparation. Vi anbefaler, at du venter med at returnere varen, indtil vi har vendt tilbage til dig.
Hvis du ønsker at returnere varen direkte uden at kontakte os, skal du følge returvejledningen. Denne kan variere alt efter varens/bestillingens type. I nogle tilfælde finder du returvejledningen på følgesedlen, som er vedlagt din levering. For visse varer medfølger der dog ikke en følgeseddel. I stedet modtager du en e-mail efter levering, som indeholder et link til vores returside online. Hvis du hverken har en følgeseddel i pakken eller kan finde e-mailen med retur-linket, kan du også logge ind på Mine sider/Mine bestillinger og oprette din retur. Husk at angive, at varen er beskadiget, så reklamationen ikke forveksles med en almindelig retur.
Gem kvitteringen fra dit udleveringssted eller fragtfirma, indtil du har modtaget bekræftelse fra os på, at reklamationen er færdigbehandlet. Har du betalt med Elpys 14-dagen faktura, bør du også sætte din faktura på pause for returnering hos Elpy. En reklamationsbehandling tager normalt ca. 2 uger fra den dag, du sendte varen retur, men kan tage lidt længere tid i forbindelse med helligdage og travle perioder.
Læs mere om, hvilke regler der gælder for en reklamation her: Hvad gælder hvis jeg vil reklamere en vare?